24 Nisan 2013 Çarşamba

Sinameki Saç Uzatır Mı?

Sinameki ile Saç Uzatma


Hemen hemen her forumda, blogda, şu kadar sinameki yi kaynatın, sonrasında bemiks, badem yağı evigen üçlüsünü karıştırın şeklinde tarifler veriliyor. Peki ne kadar gerçek. Sinameki saç uzatır mı bu yazıda buna cevap vereceğim.

Evvela nedir bu sinameki onu bir anlatalım.

Sinameki

Bitkisel yag sitesinin izniyle onlardan alıntı yaptım. 

"Sinameki, Sıcak bölgelerde yetişen sarıçiçekli, bir metreye kadar boylanabilen, çalı şeklinde bir bitkidir. Sıcak bölgelerde yetişen sarıçiçekli, bir metreye kadar boylanabilen, çalı şeklinde bir bitkidir. iki çenekli çiçekli bitki familyalarından baklagiller (Fabaceae) içinde sınıflanan Cassia cinsinin türlerini, bu türlerin meyvelerini ve bu türlerin bazılarından elde edilerek tıpta laktasif olarak kullanılan bitki türüdür. Ayrıca cassia, defnegiller (Lauraceae) familyasının tarçınla yakın akraba olan türdür.

Sinamekinin modern tıpta ve geleneksel kullanımda en belirgin özelliği müshil etkisiyle kabızlığı gidermek ve bağırsakları yumuşatmak içindir. İştah kestiği için diyet yapanlar tarafından kullanılır. Sinameki bitkisi kullanılarak üretilen kremler basur ve egzama tedavisinde harici olarak kullanılmaktadır. Kolonoskopi öncesi bağırsakların tamamen temizlenmesi için tavsiye edilebilir. Bağırsaklardan su emilimini engelleyerek sulu ve yumuşak dışkılamayı sağlayan, çok etkili bir müshil olan sinameki idrar söktürür ve kabızlığı giderir. Bağırsak kurtlarını düşürmeye yardımcı olur."

Kaynak: http://www.bitkiselyag.org/sinemaki-cicegi/

Sinameki daha çok kabızlıkta kullanılan bir bitkiyken nasıl oluyor da saç uzatma tarifleri veriliyor diye üşenmedim sinamekinin ingilizcesi olan "senna" kelimesini arattım hani dedim olur ya dünya da böyle veriler vardır onda da kabızlığa iyi gelir yazıyordu. Sonra belki saç uzatmayla alakalı bir şeyler vardır diye "senna hair extensions" araması da yaptım ama nafile. bu sinamekiyi bizden başka saç uzatmakta kullanan açıklayıcı bilgilere ulaşamadım. Hint sinamekisi var saç uzatma noktasında işe yarayan ancak onunda türkiye de bulmak çok zor.

Sinemakinin içeriğinde müshil etkisi veren antieflamatuar ve anti bakteriyel maddeler var ancak uluslararası kaynaklarda sinemaki ile alakalı bir metin bulamadım. genelde kabızlık ve müshil yazıyordu.

Sinemaki Saç Bakımı

Sinamekinin saç uzatmadaki etkisi ne olabilir diye uzun uzun düşündüm bir sonuç bulamadım. Hani saç dibine nasıl bir etkide bulunuyor da bu saçlar olağandan hızlı uzuyor diye, saçların uzama mekanizmasını kontrol ettim ancak gene pek doyurucu olmadı bu sinameki bakımı. Hint sinamekisini ise yazılarda yer verilmesine rağmen resimleri bizim bildiğimiz sinemakiye benzerliğini pek göremedim. BU sinamekiden çıkardığım ders, saç uzamasında kullanılan vitaminlerin işe yaradığı yönünde oldu.

Galiba bizim şifacı aktar tayfasının bir şehir efsanesi yaratılmış, bu tarz bakımları yapıp kıyısından köşesinden biraz sonuç alanlar soluğu forum sitelerinde blog yazılarında almışlar. Ancak verilen evigen, bemiks badem yağı gibi diğer ürünlerin saç uzamasında yarattığı olumlu etki sinamekiye maledilmiş gibi duruyor. Yani o kadar bakım yağını sürdükten o kadar ekstra upraştıktan sonra placebo etkisinden olsa gerek saç uzadı sanılıyor. 

Saçı uzatan yağlar var, onlardan özellikle son dönemlerde hindistandan gelen içeriğini bilmediğim bir yağ var onu da hepinizle yakın bir zamanda paylaşacağım.

Bir sonraki makalemiz entele otu, umarım size faydalı olur


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder